Rio Storto – kanyonleírás

Szerző: | november 5th, 2017|kanyonleírások|nincs hozzászólás

Sauris, Friuli-Venezia-Giulia Beszállás:                                1130 méter                                             46.43306      12.72401 Kiszállás:                                  980 méter                                              46.44228      12.72536 Szintkülönbség:                      150 méter Hossz:                                       1000 méter Legnagyobb ereszkedés:    [...]

Torrente Cormor – kanyonleírás

Szerző: | november 5th, 2017|kanyonleírások|nincs hozzászólás

Lanzada, Lombaria Beszállás:                               1900 méter                                            46.30268      9.92349 Kiszállás:                                1540 méter                                             46.29689      9.9189 Szintkülönbség:                    360 méter Hossz:                                     1100 méter Legnagyobb ereszkedés:    27 méter (2x27 méter kötél + mentőkötél: minimum 27 méter) Megközelítés:                         [...]

Torrente Lirone – Orrido di Osteno – kanyonleírás

Szerző: | november 5th, 2017|kanyonleírások|nincs hozzászólás

Claino con Osteno, Lombardia Beszállás:                                390 méter                                              45.9979         9.0829 Kiszállás:                                  270 méter                                              46.00708      9.08534 Szintkülönbség:                      120 méter Hossz:                                       1200 méter Legnagyobb ereszkedés:     17 méter (2x20 méter kötél + mentőkötél minimum 20 méter) Megközelítés:            [...]

Val d’Arzino 0 – kanyonleírás

Szerző: | november 5th, 2017|kanyonleírások|nincs hozzászólás

Val d’Arzino, San Fracesco, Friuli-Venezia-Giulia Beszállás:                                570 méter                                               46.3438        12.92353 Kiszállás:                                  460 méter                                              46.334381    12.934925 Szintkülönbség:                      110 méter Hossz:                                       900 [...]

31 05, 2017

Torrente Lumiei, Rio della Stua 2017.05.27-28.

Szerző: | május 31st, 2017|Olaszországi kanyontúrák|nincs hozzászólás

Hosszú ideje nem jártunk már a Lumeiben, és Gábor még soha, ezért a hétvégét ezzel a kanyonnal kezdtük. Pihenős hétvégét terveztünk, ezért a Novarza ágat most nem tettük hozzá a túrához, maradjon legközelebbre is. Mivel egy autóval vágtunk neki, ezért a srácok és a begek beszálláshoz furikázása után csak a gyors felgyaloglás után az aszfaltúton indultunk lefelé az ösvényen. A beszállás elég nyilvánvaló, könnyen követhető ösvény. A kanyon legszebb része az első barlangos szakasza. Az első [...]

30 05, 2017

Kanyonok nehézségi skálája

Szerző: | május 30th, 2017|technika|nincs hozzászólás

A kanyonok értékelése mindig egy átlagos, szokványos vízállásra vonatkozik, a kanyon járására ajánlott időszakban, ami tehát egy relatíve alacsony vízállás, de nem szárazság esetén. A kanyon első bejárásakor megállapított szám, egy 5 fős csapatra értendő, akik felkészültek az adott szintű kanyonra, és egy normál, biztonságos, de gyors bejárásra vonatkozik. A v betű a vertikális részt jellemzi, az a betű a vizet (acqua). A skála 1-től terjed 7-ig, de felfelé nyitott. A római szám jelöli a hosszát, [...]

9 04, 2017

Rio Verde, Andalúzia, 2017.03.29.

Szerző: | április 9th, 2017|Andalúzia|nincs hozzászólás

Számszerűleg az idei tél volt a legrövidebb eddig kanyonos szempontból, alig öt hónappal az október végi Grigno túra után már repültünk is Andalúziába a következő kalandra. Mégis olyan hosszúnak tűnt ez az öt hónap, miután már decemberben megvettük a jegyeket, egyre türelmetlenebbül vártuk a szezon kezdetét. Miért éppen Andalúzia? Sokat keresgéltem olyan kanyonos terepet, ahol korán kezdődhetjük a szezont, a kanyonok is kellően nagy vizesek, és nincs túl messze, de a legtöbb déli célpont (Szardínia, Kréta, [...]

17 02, 2017

Torrente Argentina, Rio Grognardo, Torrente Palvico 2016.07.23.

Szerző: | február 17th, 2017|Olaszországi kanyontúrák|nincs hozzászólás

Eddig a túránk során egyetlen pihenő napot sem iktattunk be, és a nyolcadik napunkon sem vettünk vissza a tempóból: azon a dolgos szombaton 3 kanyont is bejártunk. Az egyik kanyonos facebook oldalon olvastam: „Don’t practice canyoning! You risk to become addict!”. Hát, ezután a programdús nap után már biztosan állíthatom, ezt mi már buktuk. :-) Liguriában nem volt könnyű új célpontot választanunk a Barbaira után, mert a kanyonok többsége már nem olyan szép, nem olyan izgalmas, [...]

10 02, 2017

Rio Barbaira (Sgorea)

Szerző: | február 10th, 2017|Olaszországi kanyontúrák|nincs hozzászólás

Nehéz szívvel búcsúztunk Anditól, Fréditől, Károlytól és Szabitól, valamint Ticino hegyeitől és kanyonjaitól a borús, esőbe hajló időben a játékos kis Tomè kanyon után, és indultunk a hosszú, 400 km-es utunkra dél felé. Az Alpokat borító esőfelhők elől egészen Liguriáig menekültünk egy kis napos folt reményében. Már jó ideje szemeztünk a régió egyik kanyonjával, ami tökéletes B tervnek tűnt, sőt így még a tengerben is áztathattuk magunkat egy kicsit. A zúzós Mondelli, és a két napos [...]

3 02, 2017

Val Tomè inferiore (Broglio) 2016.07.21.

Szerző: | február 3rd, 2017|Svájci kanyontúrák|nincs hozzászólás

A gyönyörű kánikulai nap után, miközben a Pontirone vize csöpögött a neoprénjeinkből, a kempingben megbeszéltük a másnapi terveinket. A csekélyke kósza wifi segítségének köszönhetően tudtuk, hogy sajnos jönnek a felhők, de úgy tűnt, csak másnap délután-este felé. Így hát a tervünk az Iragna superiore, intermedio volt. Reggelig… :-( Mert ahogy felkeltünk, és kinéztünk a sátorból, bizony a szürke, sok jót nem ígérő felhők miatt gyorsan újraterveztünk, és egy rövid, bizonytalanabb időben is nyugodt szívvel járható kanyont [...]